U ponedjeljak, 28. studenoga 2022., održano je Međužupanijsko stručno vijeće nastavnika strojarske grupe predmeta, a na kojem su prezentirani rezultati Erasmus+ projekta Bolje kompetencije za budućnost (Better Competences for the Future / BeCoFF) kojeg provodi Srednja škola Krapina.
Rezultati projekta prezentirani su ranije i učenicima Srednje škole Krapina, Nastavničkom vijeću i Vijeću roditelja. O rezultatima projekta raspravljalo se i prilikom obilježavanja Tjedna cjeloživotnog učenja te u Danima Erasmusa.
U tjednu cjeloživotnog učenja, 29. rujna 2022. održana je interaktivna radionica pod nazivom „Izazovi učenja u radnom okruženju“ namijenjena učenicima strukovnih programa i mentorima u gospodarstvu. Sudionici su bili predstavnici Srednje škole Krapina, Obrtničke komore KZŽ, poslodavaca i POU Krapina. Voditelj radionice/moderator bio je ravnatelj Ivan Rozijan, a tijekom radionice učenici su prezentirali svoja iskustva sa praktične nastave u međunarodnom okruženju.
Povodom obilježavanja Dana Erasmusa u našoj školi, 13. listopada organiziran je okrugli stol na temu „Što su nam donijeli Erasmus+ projekti?“, a na kojem su sudjelovali sudionici projekta BeCoFF i Inovativna škola za uspješniju budućnost.Podsjetimo, opći cilj projekta BeCoFF bio je unaprijediti mogućnosti zapošljavanja učenika Srednje škole Krapina usklađivanjem kompetencija učenika s potrebama tržišta rada.
Specifični ciljevi projekta bili su: poboljšati stručno-praktične vještine u pojedinom strukovnom području, unaprijediti jezično-komunikacijske kompetencije, dodatno razviti radno-etične kompetencije te prakticirati odgovoran odnos prema okolišu kroz primjenu odgovarajućih postupaka u radu.
Nakon informiranja učenika, roditelja i nastavnika o projektu, putem javnih poziva odabrani su učenici koji su sudjelovali u mobilnosti te nastavnici pratitelji.
Priliku za obavljanje praktične nastave i stručne prakse u međunarodnom okruženju dobila su 32 učenika iz sedam različitih obrazovnih programa: hotelijersko-turistički tehničar, komercijalist, automehatroničar, frizer, prodavač, elektromehaničar i CNC operater.
Prije odlaska na praksu u Njemačku, učenici su sudjelovali u pripremama za mobilnost. Sadržajni aspekt pripreme učenika za mobilnost uključivao je pripremu iz njemačkog jezika, stručnu pripremu za obavljanje prakse (uključujući zaštitu na radu), geografsko-kulturološku i socijalno-preventivnu pripremu. U pripremama su sudjelovala i 2 učenika s rezervne liste.
Rezultati evaluacije pokazali su zadovoljstvo učenika pripremama za mobilnost (M=4,12; SD=0,960; D=5). Na upit o najkorisnijoj pripremi, 39,4% učenika izdvojilo je pripremu iz stranog jezika, a isti je postotak učenika odgovorio da su im sve pripreme bile jednako korisne.
Prije odlaska na mobilnost, učenici i roditelji su, osim suglasnosti, potpisivali i Ugovore o dodjeli financijske potpore za Erasmus+ stručnu praksu u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju, Learning Agreement (Sporazum o učenju) i Qualitiy Commitment (Obrazac kvalitete).
U pratnji nastavnika Dražena Šenjuga, Valentina Ovčarićeka i Matije Mačeka, učenici su na put za Njemačku krenuli u subotu, 23. travnja 2022. u ranim jutarnjim satima.
U sklopu projekta, Škola je ostvarila suradnju s Hrvatskim gospodarskim savezom (Kroatische Wirtschaftsvereinigung e. V.), čiji su predstavnici dočekali učenike u Frankfurtu na Majni.
Prvi vikend u Njemačkoj učenici su proveli s predstavnicima partnerske organizacije koji su ih detaljnije informirali o tvrtkama u kojima su obavljali dvotjednu praktičnu nastavu/stručni praksu.
Naši učenici obavljali su stručnu praksu/praktičnu nastavu kod poslodavaca u SR Njemačkoj: Gekko Management GmbH, Kroatische Wirtschaftsvereinigung e.V., Confidence
Personalmanagement GmbH, Cansan Aluminium Profil GmbH, Allianz Versicherung Tasan Calic, Autohaus Koch GmbH, Friseur Salon Star, LG Elektroservice, Hyundai Motor Europe
Technical Center GmbH, TAS Planungsgesellschaft, BAS Aufzugsservice GmbH i INKO Stahl- und Metallbau GmbH.
Tvrtke u kojima su učenici od 25. travnja 2022. do 6. svibnja 2022. obavljali stručnu praksu prema izrađenim programima mobilnosti, dodijelile su učenicima mentore koji su ih usmjeravali. Na kraju mobilnosti mentori su procjenjivali razinu ostvarenosti planiranih ishoda te procjenjivali vještine učenika. Tijekom obavljanja prakse, učenici su vodili dnevnike rada, a po povratku su pripremili prezentacije za učenike i nastavnike o svojim iskustvima, tijeku i rezultatima mobilnosti.
Slobodno vrijeme učenici i nastavnici pratitelji iskoristili su za razgled znamenitosti Frankfurta na Majni.
Na kraju mobilnosti, učenici su dobili certifikate o sudjelovanju i Europass Mobility. Po povratku sa prakse, učenicima su potvrđeni i priznati ishodi učenja te je izvršen prijepis ocjena. Učenicima je priznata i stručna praksa/praktična nastava u radnom procesu u trajanju od 80 sati.
Budući da su učenici prije i nakon mobilnosti ispunjavali evaluacijske upitnike, ispitivanje razlika u samoprocjeni vještina i kompetencija pokazalo je postojanje statistički značajne razlike u samoprocjeni praktičnih vještina potrebnih u budućem zanimanju, komunikacijskih vještina i vještina komuniciranja na engleskom jeziku. Nakon mobilnosti, učenici svoje vještine procjenjuju boljima. Kod ostalih ispitivanih vještina i kompetencija, nije se pokazalo postojanje statistički značajne razlike.
Budući da su vještine učenika procjenjivali i poslodavci, usporedba procjena poslodavaca i samoprocjene učenika nije pokazala postojanje statistički značajnih razlika što govori da su samprocjene učenika slične procjenama poslodavaca.
Evaluacijskim upitnicima ispitivano je i zadovoljstvo učenika i nastavnika pratitelja provedenom mobilnošću. Učenici su bili najzadovoljniji nastavnicima pratiteljima (M=4,97; SD=0,180), a nastavnici suradnjom s drugim nastavnicima pratiteljima (M=5,00; SD=0,000).
I učenici i nastavnici procjenjuju da je praksa u međunarodnom okruženju bila korisna, smatraju da će u budućnosti sudionici mobilnosti moći primijeniti znanja stečena na praksi te da je to unaprijedilo njihovu mogućnost zapošljavanja.
O zadovoljstvu učenika i nastavnika govori i podatak da bi svi učenici i nastavnici pratitelji preporučili mobilnost drugim učenicima.
Rezultati provedene evaluacije pokazali su da su predstavnici partnerske organizacije u potpunosti zadovoljni suradnjom sa školom, provedenom mobilnošću, suradnjom s nastavnicima pratiteljima te komunikacijom s učenicima i poslodavcima. Predstavnici partnerske organizacije dodatno su naglasili kako nisu dobili nijednu negativnu povratnu informaciju o učenicima od strane poslodavaca i mentora što govori i o radnoj etici učenika.
Informacija o projektu objavljena je i u časopisu partnerske organizacije (stranica 62 – 65), dostupnom na poveznici: https://www.kwvd.de/cronnect/2022-07/
SREDNJA ŠKOLA KRAPINA
Kvalitetna škola za digitalno doba.
Škola korak ispred!
POVEZNICE
- Crveni križ u plavom okviru21. September 2023. - 15:29
- Natječaj za radno mjesto pomoćnika u nastavi (Baltazar...21. September 2023. - 14:20
- Podjela potvrda o položenim ispitima državne mature19. September 2023. - 18:01
- Obilježen Hrvatski olimpijski dan18. September 2023. - 8:30
KONTAKT
Šetalište hrvatskog narodnog preporoda 6, 49000 Krapina
Ravnatelj: Ivica Rozijan, prof.
e-pošta: ured@ss-krapina.skole.hr
tel: +385 (49) 382 111 (tajništvo)
fax: +385 (49) 382 113
OIB: 31689508648
MB: 01442678
IBAN: HR7523600001101387169 (Zaba)